måndag 3 november 2008

Sagan om "do it" tröjan (dagens outfit)

Det var en gång en tjej som hette Hanna som var på Helping hand i Uppsala. Hon hittade världens finaste tröja som hon verkligen ville ha. Problemet var att den satt på en provdocka och skulle inte säljas förrän dagen efter. Hon bestämde sig för att komma tillbaka dagen efter lite innan affären skulle öppna för att vara säker på att hon skulle få tröjan. Dagen gick och det blev lördag då Hanna skyndade sig till affären en halvtimme innan den skulle öppna. När hon kom upp för rulltrappan ser hon att det sitter ett gäng tjejer i en soffa med samma klädsmak som henne. Hon blir lite orolig att dom är där av samma anledning... och det var dom. När det var fem minuter kvar innan dörrarna skulle öppas hade det kommit en till tjej som säkert också var efter den otroligt vackra och underbara tröja. 2 minuter kvar. Kassörskan rör sig sakta men säkert mot gallret, stoppar in nyckeln i hålet, och gallret börjar sakta röra sig uppåt. Många tankar hann gå igenom mitt huvud då, och de mesta handlade om att jag SKULLE få tröjan innan de andra två tjejerna skulle hinna. Gallret börjar åka uppåt. Vad tror ni att Hanna gör då? Jo hon kryper under gallret när det har rört sig kanske 30-40 cm från marken, och SPRINGER fram till klädhängaren där tröjan hänger. Bakom henne hör hon en av tjejerna skrika "BITCH" men hon bryr sig inte. Hon fick tröjan! Hennes liv var nu perfekt!

Sann historia med en gnutta ironi i det hela.


Här är tröjan jag lyckades få för endast 70:-


En annan tröja jag köpte för 45 kr.



Peace!!

Btw, har köpt en ny iPod idag :)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir galen på dej Hanna!!!!! Vill ha!!!

Elo dansar och ler sa...

Hahahaha jag visste att du skulle bli galen :D

Matilda Sandström sa...

Superfina tröjor :) haha,, bra gjort av dig att krypa under sådär ;)

Anonym sa...

hahahahahhaha! x´D bra hanna, way to go!!! /vicky din kuse